Blogger Layouts

16.11.12

Gosip~ jeng~~~jeng~~jeng

Hehehe.. Buka balik cerita-cerita lama yang terbuku dalam hati. haha. Seronok pulak..

Sebenarnya dah lama tak update blog dan tak tahu nak update apa.. hahahaha

15.8.12

Aku cukup bertuah!! ^.^

Walaupun aku telah banyak melakukan dosa, namun ALLAH masih lagi berikan aku petunjuk dan nikmat NYA. Sungguh aku bersyukur. Dalam tika aku menyakiti hati orang, aku masih lagi punyai kawan-kawan yang berada di samping aku.

Nadia merupakan kawan baikku. Walaupun aku selalu menjadi penghalang untuk cinta Nadia, tapi dia tak pernah berpaling tadah, sentiasa bersama aku. Selalu ada di saat aku perlukan seseorang. Sentiasa memahami kehendakku, dan cuba menjaga hatiku. Aku cukup bertuah.

Nurul pula housemate ku kini. Walaupun aku pernah rampas kebahagiaan dy dulu, tapi dy masih lagi terima aku sebagai kwan dy malah housemate nya. Walaupun aku selalu sakitkan hatinya dalam aku tak sedar, tapi dy tak pernah nak burukkan aku depan orang lain, selalu backup aku. Sungguh aku cukup bertuah.

6.8.12

MATEMATIK 0_o

Haa. Aku nak kongsikan serba. Sedikit kenapa aku lebih gemar matematik berbanding hafal-hafal ni. Selain dari design, aku memilih kira-kira ni sebagai pilihan kedua dalam hidup aku. Mak aku pernah tanya 'macam mana adik boleh pandai matematik ye?' Tak dapat dinafikan kepelikan mak aku di situ. Nak tahu kenapa? Sebab adik beradik ku yang lain tak berapa cenderung ke arah matematik.

Kebanyakan nya lebih cenderung ke arah seni. Darah tu pun mengalir dalam diriku, aku juga sukakan kesenian. Dulu aku suka copy lukisan orang, tapi lama kelamaan, bakat tu pun dah tak ada dek mengikut ke arah kira-kira. Nak dijadikan cerita, dulu, aku memang tak suka matematik. Selalu saja dapat 0/10 bila cikguku buat kuiz matematik. Haha, lawak betul bila teringat balik.

Dulu, memang aku malas nak menghadap matematik ni. Nak tengok nombor tu, tersangatlah benci. Tambah pulak dengan darab bahagi semua tu. Apa benda lah semua tu. Buat serabut hidup jer. Keputusan matematik aku agak teruk, (bukan setakat matematik sebenarnya tapi semua) hehe.

Tapi semua tu tak kekal lama. Menginjak darjah 3, aku bertemu dengan seorang cikgu yang begitu suka buat aku sakit hati. Dia mengajar matematik juga guru kelas aku waktu itu. Bila tiba saja masa dia, pasti ada saja salah aku pada mata dia. Muka ni dah tebal menahan malu, kalau tak kena berdiri atas kerusi atau berdiri di luar kelas memang tak sah. Yang peliknya aku seorang je yang kena macam tu.

Aku memang malas nak buat kerja rumah, kuiz matematik selalu dapat paling rendah. Agaknya sebab itu lah dia tak sukakan aku kot. Pada suatu hari, kata-kata dia begitu mencabar aku.
"Kalau tak kena macam ni lagi, cuba buktikan yang kamu ni tak bodoh".

Kalau setakat denda-denda tu semua aku tak kesah. Tapi pedas jer ayat yang dituturkan oleh beliau. Agaknya dia ingat aku ni bodoh. Hati aku seperti dibakar, terasa bahangnya. Akhirnya aku mengambil keputusan untuk membuktikan bahawa aku bukanlah seperti yang difikirkan. Dalam aku tak sangka, akhirnya aku berjaya untuk menepis sangkaan cikgu tersebut dan berjaya mendapat markah yang tinggi dalam peperiksaan akhir tahun untuk semua subjek terutamanya subjek yang diajar oleh cikgu tersebut iaitu MATEMATIK.

Jadi di situ lah terpupuknya rasa minat dalam matematik ni. Dalam aku belajar untuk buktikan aku tak bodoh pada cikgu tersebut, aku mula merasakan matematik ni satu subjek cabaran, tak seperti subjek yang lain. Selesai saja selesaikan soalan yang sukar, aku berasa begitu puas dan perasaan puas itulah yang aku cari. Dengan itu, matematik menjadi subjek kegemaran aku.

Terima kasih diucapkan pada cikgu tersebut. Tak akan ku lupakan jasa cikgu. Walau di mana saja cikgu berada, aku doakan cikgu sentiasa diberkati.

P/s: agaknya aku perlukan pensyarah seperti itu sekarang untuk bangkitkan semangat menyiapkan homework atau assignment yang diberikan. ;) hehe

5.8.12

Melangkah ke menara gading!

Aku pernah sebut tentang seseorang yang berjaya membuatku menanam niat untuk belajar setaraf atau lebih tinggi darinya di laman muka buku. Namun, hasrat tersebut masih belum tercapai. Sebenarnya insan tersebut ialah cinta monyet aku dikala aku masih lagi bersekolah rendah. Memorinya cukup ringkas tapi memberi makna yang sangat mendalam.

Kerana dia, aku belajar apa itu cinta. Walaupun usiaku masih muda, namun ku sudah memahami apa itu keperitan merindui seseorang. Kerana dia, aku dapat belajar memahami debaran hati. Kerana dia, aku sentiasa bersemangat untuk ke sekolah. Kerana dia, aku tahu erti memendam perasaan cinta di hati.

Namun kerana dia juga, aku belajar apa itu keperitan dipulaukan oleh teman-teman sekolahku. Kerana dia, aku mula tahu apa itu pengorbanan demi persahabatan. Kerana dia, aku mengenal apa itu kegembiraan dalam kesakitan. Kerana dia, aku belajar menahan sabar. Kerana dia juga aku menutup pintu hatiku.

Aku tak menyangka episod cintaku bermula dari bangku sekolah rendah. Bagi orang mungkin itu hanyalah cinta monyet. Dan bagiku kini, aku juga mengaku itu hanyalah cinta monyet. Tapi cinta itu juga membawa aku ke lembah kesakitan. Walaupun aku masih kecil pada waktu itu, aku sudah belajar banyak benda.

Pengalaman itu akan ku genggam dan tak akan ku lupakan. Tapi satu perkara yang pasti, aku dah maafkan semua orang. Adakah aku berdendam? Ya! Memang aku menyimpan perasaan dendam. Kerana itu, aku belajar bersungguh-sungguh untuk mengalahkan setiap seorang yang telah menyakitkan aku di waktu dulu. Bagiku, hatiku puas andai aku dapat kalahkan mereka semua.

Dan setelah aku berjaya sampai ke menara gading, setelah aku fikir, aku telah kalahkan semua musuh-musuhku tapi aku masih belum mampu untuk mengalahkan si dia. Lelaki itu bukan setakat sudah berada di menara gading malah mempunyai ilmu yang luas dalam agama. Sungguh aku tak mampu menandinginya, sungguh ilmuku dalam agama tidak sehebatnya, tak setarafnya apatah lagi melebihinya.

Aku masih lagi tergelak bila mengenangkan pengalaman lalu. Selepas saja tamat upsr, ternyata keputusan aku lebih rendah daripada musuh-musuhku. Aku hanya mampu mendapat 4A, sdgkan mereka bergembira mendapat 5A. Masing-masing ditawarkan sekolah menengah yang bagus termasuklah lelaki itu. Sejak dari itu, aku bertekad untuk mengejarnya. Aku masih sukakn dia dan ingin menuntut di universiti yang sama dengannya kerana aku terlampau rindukan dia saat itu.

Dalam aku mengejar lelaki itu, dan dalam aku ingin mengalahkan musuhku, aku kini berjaya melanjutkan pelajaranku di peringkat ijazah perakaunan di UiTM Shah Alam. Terima kasih atas pengalaman itu, terima kasih atas cinta itu, terima kasih kerana memberikan aku semangat untuk terus belajar. Buat insan tersebut yang kini melanjutkan pelajaran di luar negara, jaga diri baik-baik dan terima kasih.

P/s: aku dan dia kini dah jadi kawan. Perasaan cinta tu pun dah ilang, tapi sayang tu tetap ada. Apa-apa pun aku berterima kasih pada dia dan musuhku. Ku percaya bahawa setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya. :)

28.7.12

home sweet home 1

dah lama tak update blog ni. dah berhabuk dah. hehe.. sekarang meh aku cerita sedikit sebanyak kisahku di rumah sepanjang 2 bulan cuti semester ni.

aku balik kampung pada 16€/7/2012. punyalah kelam kabut masa nak balik tu. tiket balik pun tak beli lagi, barang pun ada lagi yang tak pindah, nak baiki latop yg asyik rosak aje ni dan yang paling tak best nya,baju kurung aku belum beli lagi. punya planning baik punya malam sebelum tu (15/7). dalam hati, "esok nak kena bangun awal sebab banyak benda yang nak di settle kan. tup tup!! tada!! aku bangun lambat.

gara-gara penat dengan jawab last exam (maf),lepas tu berkejar ke dinner watikah perlantikan pulak, aku tertido sampai tengah hari. aduh!! masalah betul. nk baiki latop memang dah tak sempat lah masa ni. nak kena kemas barang lagi,jadi aku ambil keputusan untuk tak baiki latop tu dan tinggalkan latop tersayang tu kat rumah sewa je. lepas saja kemas barang untuk dipindahkan memandangkan aku da pindah rumah bulan september ni,aku pun bersiap-siap untuk pergi menara saas sebab nak hantar barang yang aku pinjam dari orang lain.

selesai urusan di menara saas,jam ditanganku dah menunjukkan tepat pada pukul empat petang. tiket belum beli lagi,terpaksa lah aku bergegas ke seksyen 17 untuk beli tiket balik ke terengganu. nasib baik adaa tiket, jadi urusan tiket dah pun selesai. destinasi seterusnya ialah mph di sacc mall dan plaza alam shah untuk beli baju raya.

bas masa tu sangat menguji kesabaran aku,dekat setengah jam aku tunggu barulah muncul kelibat bas rapid u529. hujan renyai2 pada waktu itu tak mematahkan semangat aku untuk teruskan perjalanan.jam menunjukkan 5 petang,tapi aku masih lagi berada dalam bas. aku perlu selesaikan semua urusanku sebelum pukul 9.30 malam memandangkan bas aku bergerak pukul 9.30 malam. pukul 5.10 petang, aku sampai ke pkns. aku tak menapak lama di pkns,aku terus bergegas ke sacc mall untuk membeli buku. memandangkan latop aku tak dapat nak dibaiki,jadi aku berkira untuk habiskan beberapa buah novel di rumah. mesti ada yang bertanya,"kenapa tak bawa balik saja latop tu dan baiki kat kampung?" jawapanku,"aku berangan nak jadi anak solehah.kalau bawa balik latop,maunya aku tak keluar bilik.asyik terperap dalam bilik je mengadap benda tu." haa.., sebab tu lah aku malas nak bawa balik. lama jugak aku menapakkan diri di mph sacc mall. dah setengah jam dalam kedai buku tu,tapi masih lagi tak jumpa buku apa yang sesuai.agaknya abang-abang yang jaga kaunter tu pun dah muak tengok aku ni. disebabkan perut aku pun dah berbunyi ni, aku pun ambil saja 2 buah novel (sayang 3 dalam 1 dan bertaut sayang) dan sebuah buku motivasi yang bertajuk motivasi menjadi wanita paling bahagia. usai bayar buku di kaunter, aku terus bergerak ke plaza alam shah atau dipanggil pas (macam nama parti politik kan). berkira-kira nak solat dulu atau nak makan dulu atau nak cari baju kurung dulu.

aku ambil keputusan untuk solat dulu, barulah lega di hati ni nak mencari baju raya. usai solat,aku terus keluar surau pas. melilau mata aku mencari baju raya yang terbaik untuk raya kali ni. tema yang aku pilih untuk tahun ni ialah putih+ungu cair,memandangkan aku belum ada baju yang berwarna ungu. cari dan terus mencari,akhirnya aku jumpa yang berkenan di hati. harganya pun kira not bad lah, bawah rm100. semangat dah ni nak beli,tup tup tak ada saiz untuk aku. huwa! memang nak menangis aku kat situ. aku dah putus harapan nak mencari. jadi aku ambil keputusan untuk cari kat terengganu je. harapannya biarlah baju raya ni boleh pakai masa nak pergi kelas. bukan apa,beli yang cantik-cantik sangat,karang tak terpakai dek malu dengar orang bertanya "nak pergi kenduri ke pakai lawa-lawa ni?" huhu. malas aku nak meelayan,jadi aku nak pilih baju raya yang biasa2 saja lah. malas nak melawa sangat. bila fikir balik, baju apa pun yang aku pakai memang nampak lawa memandangkan aku memang lawa.. haha,perasan di situ! agaknya muntah sebaldi orang lain yang mendengarnya. perut aku berlagu makin kuat meminta untuk diisi. tanpa membuang masa lagi,aku terus ke kedai makn big mug di luar kawasan pas.

sambil menunggu order ku siap,aku terdengar laungan azan dari masjid shah alam. dah macam nak berbuka ni. habis sahaja azan berkumandang, makanan aku sampai akhirnya. dah tak tengok kiri dan kanan,aku terus sambar maknan tu. nampak sedap,tambah-tambah aku yang lapar tahap kebulur dah tu. mana tak nya, aku tak makan dari pagi tadi. perut pun dah sumpah seranah aku agaknya sebab biarkan dia terseksa. petang tu aku isi perut dengan nasi ayam dan teh o ais saja. cukuplah sekadar nak mengalas perut sebelum naik bas nanti. dah licin makanan aku tu, aku pun bergerak ke surau untuk menunaikan tanggungjawabku sebgai orang islam. boleh pulak aku terserempak dengan aina mardiyah,rakan sekelasku di surau pas. oleh disebabkan aku yang dah kelewatan ni, aku tak boleh layan lama-lama kawanku itu. maaflah ye. urusan di pas dah pun selesai. aku pun mencari-mencari teksi yang berhampiran kawasan tu,nasib baik ada. aku terus bergerak ke seksyen 7 (rumah sewaku) untuk memindahkan barang ke rumah sewaku yang baru. pak cik teksi tu bawa je ikut kemahuan aku.

penat jugak angkat barang-barang naik turun tangga. nasib baik akak di rumah sewaku yang baru masih setia menungguku di situ. jadi senanglah kerja aku untuk memasukkan barang ke rumah tu. tepat pukul 8.45 malam,aku bergegas ke seksyen 17 bersama pak cik teksi. boleh pulak pakcik teksi tu tak tahu stesen bas seksyen 17 tu kat mana. aduh! masalah. jadi aku suruh lah dia hantar kat intec shah alam. terpaksa lah aku berjalan ke stesen bas tu. ingatkan nak tunaikan solat isyak di stesen bas tu, rupa-rupanya tiada air. hampeh betul!. ingatkan nak keluar dan terus ke bas tapi bas transnasional yang bertolak ke terengganu masih lagi tak muncul, aku menunggu dengan penuh sabar dalam surau stesen bas seksyen 17 tu. hampir saja aku terlelap dalm surau tu. badan yang keletihan ni tak mampu untuk bertahan lebih lama, mata aku ni pun meminta untuk tido. nasib baik ada akak yang temankan aku dalam surau tu. sempatlah jugak berborak dengannya. suami dia mengajar di uitm shah alam. oh! aku pulak student uitm. patutlah dia tahu tentang uitm sekarang baru abis exam. tak lama perbualan kami, aku terpaksa bergerak ke bas. jam pun dah menunjukkan pukul 9.25 malam. dengan pantasnya,aku terus meletakkan barang-barangku dalam bas dua tingkat itu. tempat duduk aku di tingkat dua. barang perlu diletakkan di tingkat satu. nasib baik tiada barang yang berharga,jadi tak da lah membimbangkan aku.

mata aku tak menunggu lama, bas bergerak saja keluar stesen bas ni, aku sudah pun melelapkan mata dalam kesjukan air cond bas tu. tambahan pula, aku tak ada alas untuk menahan kesjukan tu. baju sejuk pun aku tak bawa balik. badan aku yang terlampau letih ni tak dapat dibendung lagi walaupun tika kesejukan menusuk tulang2 aku ni, aku pun tido dibuai mimpi...

home sweet home 1 dah pun berakhir. bersambung di kemudian hari dengan home sweet home 2. assalamualaikum :)

26.5.12

cinta vs suka


Jika diajukan pertanyaan apakah perasaan yang terbit dalam hati mereka terhadap pasangan masing-masing sama ada cinta atau suka, pasti ada ramai antara mereka yang akan terdiam dan serba salah. Tidak tahu yang mana satu jawapan yang tepat. Ada rasa cinta dan dalam masa yang sama ada juga rasa suka. Namun harus diingat cinta dan suka adalah dua perkara yang berbeza. Diakui ramai yang keliru dengan dua istilah ini kerana agak sukar untuk mengenal pasti keduanya. Di sini anda boleh lihat perbezaannya..


1. Di hadapan orang yang kita cinta, hati berdegup kencang.. tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira..

2. Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.. tapi jikalau kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan terenyum..

3. Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata,, tapi di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa saja.

4. Di depan orang yang kita cinta. kita jadi malu... tapi jika di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan diri yang sebenar.

5. Kita tak boleh merenung mata orang yang kita cintai, tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka..

6. Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.. tapi bila orang yang kita suka menangis, kita akan menceriakan dia.

7. Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.. tapi depan orang yang kita suka, musim berangin saja..

8. Di depan orang yang kita cinta, kita takut untuk berterus terang kerana bimbang dia akan terguris.. namun dengan orang yang kita suka, kita terlalu mudah untuk berterus terang kerana kita yakin terus terang itu paling baik untuk menjaga keharmonian perhubungan kamu dan si dia.

9. Perasaan cinta bermula dari mata.. Perasaan suka bermula dari telinga...

25.5.12

white flag

haha.. i think this is the right time to say bye.. Hope you will always be happy.. Even it's hurt, somehow i think i can endure it since i had found the reason to stop thinking about you.. :)

13.5.12

keputusan!

After consider all circumstances, i decide to stop giving u pressure. I think it is enough for all this time i had been chasing u. Now, i want to let u go. When it is the right time, my future husband will show up in front of me. I don't want to find love and i don't want to give my words to anyone because i don't know either i can fulfill it or not.. How i can come up with this decision?

Both of my sister-in-law and i had been talking about my future. They ask me whether i choose to pursue my master nor work for a while. I keep thinking about pursue my master after i gain experience from work but somehow they said that it is better if i just continue taking my master if i want to become lecturer. Then, i said i want to work and then married. Then, they laughed and suggest to marry after i already complete my PHD. Even it is a long journey before i can get married but when i think about it again and again, i agreed with them. 

So, i think i have a lot of time to pursue my dream to marry someone. Let's stop thinking about love and think about your study first. Make your family happy, and then the happiness will come to you. Don't worry. Gambatte Kudasai. :)

*sorry if there are any errors in my writing. i want to improve my english.*
*and for my love, don't worry dear! i will not force you to love me. I just want you to know that i'm waiting for you. just let the time decide.*

30.4.12

menunggumu

Aku mengharap dan terus mengharap.. Aku akan menunggu dan akan terus menunggu.. Walau apa pun yang jadi, walau apa jua cabaran yang aku terpaksa tempuhi, walau banyak keperitan yang aku terpaksa telan, aku bernekad untuk terus bertahan.. Bagiku, setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmahnya. Jadi, aku tidak sesekali menyalahkan keadaan malah aku akn bersyukur dan cuba hargainya sebaik mungkin. Yang aku pasti ALLAH lebih mengetahui apa yang tebaik buat hambanya. Sesungguhnya manusia hanya mampu merangcang tapi ALLAH yang akan menentukan segalanya.


Semuanya di tangan ALLAH. ALLAH yang menentukan segalanya dan aku tak akan menyerah kalah kerana tiada siapa yang mengubah nasib seseorang melainkan dirinya sendiri. Aku akan tetap di sini menunggumu menyunting aku sebagai bakal isterimu..

23.4.12

Khas kepada Pelajar Fakulti Perakaunan UiTM


Hello!!! Aku ada berita gembira... :) Kepada semua pelajar fakulti perakaunan!!! Sekretariat Mahasiswa Fakulti (SMF) Perakaunan telah melakukan beberapa peningkatan untuk mendekatkan diri kami dengan pelajar fakulti perakaunan. Kami dah ada official page facebook dan juga twitter. Jadi, andai siapa-siapa yang ada aduan atau idea untuk pembaharuan untuk fakulti perakaunan, sudikanlah diri anda untuk post di facebook kami. Kami juga ada group SMF Perakaunan UiTM.. Mungkin tak semua yang mampu kami selesaikan, tapi kami akan cuba yang terbaik untuk anda.. :)

jom lawat link ini..
Sekretariat Mahasiswa Fakulti Perakaunan
Group SMF Perakaunan UiTM
Twitter SMF_Perakaunan

21.4.12

rahsia tarikh lahir metafizik

wah! Aku dapat belajar sesuatu yang sangat unik. Kalau dulu, aku ingat elemen-elemen ni, ditentukan mengikut anak yang ke berapa. Tapi rupanya bukan itu sahaja. Kita juga boleh lihat kita ni elemen apa dalam tarikh lahir kita. Kalau mengikut adik beradik, aku elemen tanah, iaitu anak ke lima. DAn rupanya aku juga elemen tanah dalam tarikh lahir aku. Wah, kuatnya elemen aku. Ada kawan saya ni, kalau mengikut adik beradik, dia elemen tanah, tapi kalau ikut tarikh lahir dia elemen api. Ermm... patutlah.. hehe. Bercakap itu ini pasal elemen.. Apa sebenarnya elemen tanah, atau elemen api ni?? Baiklah meh aku terang sikit..


Dengan Tarikh Lahir (hari, bulan dan tahun) seseorang itu dilahirkan dan dengan penggunaan metodologi pengenalan diri serta menjumlahkan kesemua nombor kepada satu angka.

Pythagoras dengan tegasnya menyatakan, "Dunia Tercipta Di Atas Kekuasaan Nombor-Nombor". Keseluruhan alam semesta dicipta oleh corak-corak matematik dan semua perkara boleh dijelaskan melalui NOMBOR yang bersamaan dengan getaran alam semesta. NOMBOR ini menentukan PERSONALITI, TAKDIR dan TUAH seseorang.

Semua benda di alam semesta bergetar pada frekuensi mereka yang tersendiri. Dengan menemukan kadar getaran mana-mana objek, anda boleh membina kualiti dan tenaga yang berkaitan dengannya. Dengan mengaplikasikan prinsip-prinsip NUMEROLOGI dan menggunakan TARIKH LAHIR sebagai data asas, anda dapat menentukan frekuensi utama bagi individu yang berbeza. Analisis NUMEROLOGI daripada frekuensi yang dihitung menghasilkan maklumat penting tentang PERSONALITI dan PERWATAKAN seseorang.

Bagaimana caranya???
contoh tarikh lahir 19/10/1992.. so
1=A
9=B
1=C
0=D
1=E
9=F
9=G
2=H



so, O adlh no asas anda..


Elemen ikut nombor asas anda..
Logam untuk no 1, 6
Air untuk no 2, 7
Api untuk no 3, 8
Kayu untuk no 4, 9
Tanah untuk no 5

utk ketahui lebih lnjut.. apa kata anda rujuk this link
http://www.scribd.com/doc/18182511/Rahsia-Tarikh-Lahir
http://www.afrayuri.com/2009/07/rahsia-tarikh-lahir-anda-dari-dr-azizan.html

11.4.12

Terkena

Entahlah. Adakah ini yang aku dapat untuk semua yang aku telah lakukan dulu?? Atau adakah ini pengajaran yang terpaksa aku lalui untuk memahami perasaan semua orang yang telah aku sakiti?? Adakah ini yang patut aku tempuhi sekarang??

Jika jawapan kepada semua persoalan tu adalah YA, maknanya aku tiada pilihan. Inilah balasan yang patut aku lalui. Semakin banyak yang aku rasai sekarang, dari sakit kepada gembira.. Inilah perasaan orang yang banyak terluka sebab aku. Mungkin ALLAH nak aku sedar bahawa setiap orang ada perasaan yang perlu dijaga.

Dalam aku meniti ranjau kehidupan, banyak pengajaran yang aku dapat. Banyak pengalaman yang telah mendewasakan pemikiran aku.

Sekarang aku dah tak tahu, adakah aku patut teruskan perjuangan dan terus terluka?? Atau melupakannya dan kembali seperti waktu dulu?? Berikan aku petunjuk. Sesungguhnya aku keliru..

9.4.12

comic boy

namanya diberi A...A... bin A...
dia suka baca komik.. tiap-tiap hari komik..
dia suka perempuan.. so, sape yang dalam kesunyian bolehlah minta dia temankan sebab dia memang suka perempuan dan suka lepak..
dia tinggal di temerloh, Pahang.. Rumahnya kaler putih..
Dia lahir pada 29 September 1989.. nanti jangan lupa bagi adiah yer..
sifat-sifatnya : baik, penyayang, tegas, garang
Dia suka kaler ungu.. suka makan: sotong goreng tepung..
Dia suka dengar lagu ber genre sedih..
Wanita pilihan : solid , putih, ayu, sedap mata memandang (so, baginya rupa fizikal lebih penting daripada keikhlasan hati si pempuan)

credit to dirinya sendri.. :p

30.3.12

Happy Besday Nurul!!

Nurul?? Siapakah dia? Haha. Biarlah rahsia.. Bagi aku, dia sangat special. Walaupun banyak yang terjadi antara kami, still dia masih lagi maafkan aku dan terima aku seadanya. Aku terharu.. hehe. Sob3. Dan aku berjanji yang aku akan jadi a better person. I will prove it. Aku tak akan sia-siakan peluang yang ALLAH berikan padaku kali ni..

Kita sambung citer pasal besday girl. Semalam kami sambut dengan blueberry cheese cake. Wah! cantik giler kek tu. Nasib baik aku tak berapa suka cheese. Kalu tak, mesti dah licin kek tu aku makan. Hehe. Seronok tengok orang sambut besday. hehe. Untuk suprise party semalam aku tak join sangat pun dalam planning tu. Sebab aku pun macam blurr je. 

Hadiah?? haha. Mestilah aku bagi. Thanks to someone sebab sudi teman aku beli hadiah untuk kawan aku tu. Ingat nak cari warna purple tapi tak ada pulak yang cantik. Jadi aku kebas je key chain warna biru. Hehe.. 

Wish!! Ok. Aku harap Nurul ni akan sentiasa jadi baik. Hehe. Dan tolong aku jadi baik jugak.. Aku harap kau akan dikurniakan kebahagian dan berjaya mencari Mr Right.. Hehe. Kumbang bukan seekor. ^.^

Role Play!

Wah! Tadi main role Play ngan Lecturer CRG. haha. Dah lama tak bercakap kat depan ni buat aku jadi nervous pulak. Ntahlah. Aku rasa confidence level aku dah turun sejak dah lama tinggalkan Kem Kepimpinan ni.

Aku group yang ke lima. Jadi devil. hehe. Ada orang pesan kat aku, "kau tak payah berlakon, jadi diri sendiri je". haha. Amboi. Sampai aty. Aku tak ada lah jahat sangat. Tapi apa apa pun ayat tu boleh buat gemuruh aku kurang. Thanks to that person ^.^

Group yang lain banyak betul prop masing-masing.. Aku?? haha. Ingat nak jadi "women in black".. Jadi devil kan. Tapi tak sangka pulak pagi tadi aku bangun lewat gara-gara letih berfikir tentang sesuatu yang tak patut. Then, aku pakai saja baju kurung yang tak perlu gosok dan sarung je tudung yang dah tersedia gosok. Aku rasa pakaian aku tadi sangat lah selekeh. Nak buat macam mana, lewat punya pasal.. Devil pakai baju kurung?? haha. Lawak aje. Nampak macam baik je devil ni.

Apa-apa pun best sangat berlakon tadi. Lagipun aku memang suka berlakon, menyanyi dan menari.. haha. Tapi menyanyi dan menari tu kat rumah jelah kan..

27.3.12

SMF Perakaunan

Hah!!! Kali ini, Sekretariat Mahasiswa Fakulti Perakaunan telah mengeluarkan borang untuk anda pelajar perakaunan untuk menyertai dan memberikan sumbangan kepada fakulti anda yang tersayang.

Apa yg bestnya jadi smf ni?? ha.. Meh aku taip-taip kan apa kelebihan yg anda dpt!!

1. Dapat kenal ramai kawan
--- sebab apa ek? sebab SMF dpt menyertai program bersama persatuan lain, tak kiralah di kalangan uitm mahupun luar uitm.

2. Dapat pergi tempat menarik!!
--- Ha!! kita pun ada aktiviti jelajah ni. Bukan saja-saja tapi untuk promote uitm.. hehe. Contohnya macam OPKIM., (program kebajikan di tempat-tempat yg sesuai)

3. Dapat belajar berorganisasi..
---Kadang-kadang kita sering dengar tentang bekerja dalam organisasi ni sgt perlu bekerjasama. Well, apa yg korang belajar dlm MGT tu boleh lah korang terapkan dalam dan alami sendiri bila join SMF ni. Memang banyak cabarannya.. Dan anda dapat merasai sendiri apa yg dimaksudkan time management, behavior in organisation dan mcam2 lagi.. hehe

Antara aktiviti SMF:
1. SMF Freshies
2. Appreciation night (dean list)
3. Accountancy day
5. Accountant Leadership Camp
6. dan banyak lagi.. (malas nk senaraikan)..

Tunggu apa lagi?? JOm sertai SMF!!

15.3.12

Well!!

Tak kira apa jua yang berlaku, aku tetap akan kekalkan senyuman walau pahit sekalipun.. Sebab aku tahu setiap perkara yang terjadi pasti ada hikmahnya.

Oh! kepada seseorang yg pernah bahagiakan aku satu ketika dulu. i'm really happy when u r happy. and i'm glad that she can make u smile again and again.. she's the best for u.. take care of her.. :) me??? as long as u r happy, i ll be ok.. and with ur smile, i can gain happiness in my life. that's y, whatever u do, even it hurt my feeling but i can endure it if u smile like that.. even u said "berambus lah pempuan sial".. haha.. mula-mula memang rasa sakit, tapi lama-lama aku fikir balik, it's my fault anyway.. and it's better when u hate me now coz u ll not be hurt by me again and again..

Sayonara~~~~ let the time decide.. kih3..


13.3.12

stress!!

Mak aih.. haha.. Susah jugak jadi budak degree ni. sekarang aku gitau semua.. aku memang respect r kat budak degree. aku bru 2 minggu jadi budak degree dah pun merasa bahangnya..

Apa lagi ye? haha.. Aku ada berita suam-suam kuku.. haha. AKu still sambung Jadi SMF fakulti perakaunan. Wah! aku harap dapat laksanakan tugas aku dengan baik..

Lagi??? huhu,.. Aku baru je lepas tengok citer lovely complex episod 9. ha! ayat yang bagi aku semangat. "even pickled radish can be a crab". haha. maksudnya kalau kita berusaha, kita boleh jadi apa saja yang kita mahu.. ^.^

Hah! satu lagi.. nak kena buat report tentang moral values in movies. tapi tak tahu nak pilih movie apa.. any suggestion??

10.3.12

Roommate

Hari pertama masuk rumah sewa......
"macam mana aku nak bergaul dengan diorang ni?" Disebabkan aku tak pandai nak mulakan perbualan, jadi aku diam saja. SAmpai aje kat rumah sewa, aku nampak diorang tengah kemas-kemas bilik. Aku dah siap kemas jadi aku tak tahu nak buat apa. Akhirnya aku duduk je tengok diorang sambil dengar lagu yang volume nya hanya satu. Takut-takut diorang ada bercakap pasal aku. Haha. Oleh sebab dah tak tahu nak buat apa, aku pun melelapkan mata.

Hari kedua...
"Aik dah balik??" aku bertanya pada salah seorang roommate aku.
"ha'a. Kelas abis awal ari ni."
"oo, mana yang lain? tak balik lagi ke?"
"Nurul ada kat tadi. Pergi jalan-jalan ngan motor kot. Pijah asal mana ek?"
"Saya asal terengganu. Awak?" kekok nya rasa. Haha
"dari Terengganu jugak."
"La. Nape tak cakap Terengganu.?"
"Ntah. Kalu cakap terengganu pun bunyi macam bahasa biasa jugak. Pelik kalu nak cakap loghat kat sini." orang terengganu jugak upanya. Haha. Ada geng.
"Assalamualaikum. Ni ada pisang.goreng. jom makan" dua org lagi roommate aku baru balik dari kelas. Tanpa buang masa, kami pun menjamah pisang goreng tu sama-sama..

Sekelip mata saja, kami jadi akrab. Wah! hebat jugak penangan pisang goreng. Patutlah orang cakap kalau nak eratkan ikatan kekeluargaan, makanlah sama-sama. Dengan sendiri, hubungan jadi baik.

Sekarang dah seminggu aku tinggal di rumah sewa ni. Dan perasaan sayangkan roommate aku makin bertambah. Terima kasih sebab sudi layan aku yang tak berapa nak betul ni. haha. Hidup aku pun lebih ceria dari biasa. dan akan bertambah ceria setiap hari (i hope). Jadi apa pun yang berlaku yang menyakitkan hati aku, aku tetap akan dapat senyum dalam kepahitan kerana aku tahu bila aku sampai rumah sewa nanti, kepahitan itu akan pergi seperti sekarang. Hehe. :p

9.3.12

kembali...

Dah lama tak menjenguk blog ni. Nak buat macam mana.. Sibuk sangat nak masuk sekolah.. Haha. Alhamdulillah sekarang aku dah berada di Shah Alam sambung degree in accounting.. Aku nak berterima kasih pada abang ngah aku sebab sanggup hantar adik yang banyak songeh ni. Terima kasih jugak pada bakal kak ngah dan kakaknya sebab sudi teman dan bergembira bersama selama tiga hari.

Aku, kak ngah, kak ja dan abang ngah sampai di Kuala Lumpur pada pukul 5 pagi. Kami dapatkan hotel untuk berehat. Sampai aje kat bilik, kami terus landing tak tengok kiri kanan. Haha. Pukul 11 pagi, kami teruskan perjalanan ke SOGO selepas penuhkan perut kami dengan roti canai. Lama jugak masa yang kami habiskan di SOGO. Ingatkan ada sale besar besaran tapi malangnya kebanyakan barang yang ada baru sampai. So, agak mahallah kalau nak membeli belah. Tapi aku sempat jugak beli selipar. Saje je nak memhabiskan duit kan. Isyh2.

Dah abis melawat SOGO, kami berjalan kaki ke jalan TAR. Katanya nak cari manik dan kain pasang. Ingatkan sekejap je pilih manik untuk baju pengantin, rupanya lamanya macam shopping baju. Sudahnya nak dekat sejam kami menunggu kak ngah dan kawannya memilih manik yang sesuai. Daripada berdiri, akhirnya kami duduk keletihan menunggu. Keluar saja kedai manik, hujan lebat di luar mengejutkan kami. Alamak. Macam mana nak berjalan ni kalau tak ada payung. Tapi kami redah aje hujan tu. Malas nak menunggu hujan tu berhenti. Nak dijadikan cerita, ada pulak orang jual payung kat situ., Bagus betul marketing dia. :)

Ingat nak redah je hujan sampai ke masjid jamek. Tapi macam impossible je. Jadi kami berjalan ke parking kereta dan terus ke masjid jamek untuk beli kain pasang. Malangnya kedai dah banyak tutup sebab waktu tu dah maghrib. Jadi tak dapatlah nak cari apa yang diinginkan.

Jadi kami teruskan perjalanan ke ioi mall untuk berjumpa dengan kawan abg ngah merangkap pakwe kak ja yang kami panggil abg M. Kami habiskan malam tu dengan berjalan-jalan dan menonton wayang cerita Ghost Rider 2. Cerita yang agak best. Yang penting aku banyak gelak sebab banyak yang tak masuk akal. Nak pilih tempat duduk pun satu hal. Kami berlima tapi kena pisahkan tempat duduk, kalau tak kami terpaksa duduk di barisan hadapan. Cadangan 1: berpecah 2 2 1. Jadi abg ngah akan duduk dgn kak ngah, kak ja akn duduk dgn abg M, aku pulak duduk sorang.. Haha. Kesian kan?? nak buat macam mana.. single lah katakan.. cadangan 2, lima org duduk di barisan depan. Bincang punya bincang akhirnya kami pilih cadangan ke dua.

Habis ghost rider, kami cari hotel untuk berehat. Sejurus selepas kami tempah hotel untuk satu malam, kami menjamah makanan di kedai mamak. Lepas penuhkan perut, kami pun berehat untuk bekalkan tenaga untuk hari seterusnya.

Keesokan harinya, kami berjalan lagi di Sungei Wang. AKu dan kak ja hanya tunggu dan lihat saja abg ngah dan kak ngah beli baju t-shirt. AKhirnya selepas dua jam masa yang dihabiskan di Sungei Wang, kami kembali ke masjid jamek untuk beli kain pasang. SAkan kak ja dan kak ngah beli belah. Aku hanya habiskan bateri BB dalam kereta. Kaki aku dah tak larat nak berjalan, maklumlah dua hari pakai high heels. Usai habis shopping kain pasang, kami terus ke shah alam untuk uruskan apa yang patut.

Malam tu kami pergi uptown untuk menghabiskan duit. Haha. Tapi aku tak ikut sebab aku temankan kawan baik aku, nadia. Banyak yang aku dan nadia borakkan. Lmbat jugak kami tidur. Maklumlah dah tiga bulan tak jumpa. Akhirnya pukul 3 mata aku dah melabuhkan tirainya.

Hari seterusnya merupakan hari shah alam. Hehe. Jadi aku, kak ngah, kak ja, abg ngah dan nadia shopping kat pkns dan the store pulak. Sempat jugak lah aku rembat seluar jeans ladylike satu. haha.. Lepas je menghabiskan duit, aku terpaksa pulang ke kolej sebab abg ngah and the geng akan bertolak ke perak pula. Nak berseronok kat sana pulak katanya. Untunglah. Tamatlah saja perjalanan ke KL dari Terengganu.

28.2.12

kencing dalam bas

Hehe. Dah lama aku nak bercerita tentang ni. Tapi tak sempat. Sekarang ada jua masa yang dapat diluangkan untuk tulis cerita ni. Cerita ni agak kelakar dan geli sikit. Jadi, harap bersabar membaca. Haha.

Alkisah bermula apabila aku melangkah masuk bas sunny dari terengganu ke shah alam pada pukul 11 malam. Bila aku duduk di tempat aku, aku dapati tempat duduk sebelah aku adalah laki. Aku nak tengok wajah dia tapi tak dapat sebab gelap. Mana tahu kalau muka dia boleh tahan, boleh lah jugak aku masuk jarum. Haha. (sempat lagi!!).

Mulanya memang nervous duduk tepi laki ni. Tak senang duduk. Maklumlah takut dia tak suka ke. Last sekali semua perasaan nervous tu dah ilang dengan mimpi indah. Aku tertidur sambil musik mp3 telefon aku masih lagi berbunyi. Aku hanya terkejut bila sampai ke tempat rehat. Tapi aku memalaskan diri untuk turun, jadi aku sambung tidur. Hanya laki tu je yang turun. Jadi aku terpaksa berikan laluan untuk dia lalu.

Tanpa sedar masa yang bergerak dengan pantas, kami dah sampai di hentian putra. Dalam hati aku berfikir, laki ni nak turun ke tak. Last sekali dia turun jua. Akhirnya melambai dalam hati. Huhu. Tak sempat nak ngorat. Tapi aku gembira sebab akhirnya aku bebas untuk bergerak. aku pun dah tak mengantuk. Lagipun jam sudah menunjukkan pukul 4 pagi.

Aku pun ambil keputusan untuk bergerak ke tempat duduk budak laki tadi duduk sebab aku nak letakkan beg di tempat duduk aku. Tapiiii...

hati aku dah mula berbicara
"asal tempat duduk ni panas semacam je?"
"Mesti laki tu dapat banyak anak nanti. Haha. orang dulu-dulu kata kalu tempat duduk panas bakal dapat anak banyak."

beberapa saat kemudian...
"aik. lamanya panas. Takkan masih panas kot" aku pun sentuh kusyen tempat duduk tu.
"Aik nape basah pulak ni??" aku pun dekatkan tangan aku kat hidung. Mak aih!! bau hancing..
memang sah tu air kencing budak laki tadi. dan yang pasti dak laki tu baru kencing sebelum nak turun. Sebab masih panas. Tak tahan sangat kot. Ptutlah cepat-cepat je aku tengok laki tadi tu turun. Haha.

Hati aku dah gelisah. Dengan bau yang melekat di seluar jeans aku. Tambah pula seluar aku basah dengan air kencing tu memmang buat aku tak selesa sepanjang tunggu bas tu sampai ke shah alam. Sejurus je sampai ke seksyen 17, aku terus dapatkan taxi. sorry lah ye pak cik taxi sebab terpaksa kotorkan tempat duduk tu. Tapi aku memang terpaksa. Nak salin tak boleh. sebab benda tu dah melekat kat kulit aku dan aku kena mandi. Tapi tak ada tempat nak mandi kat situ.

Lepas je taxi tu hantar aku di seksyen dua. Aku pun tunggu bas u603 dgn sabar. Tapi kegelisahan aku ni menyebabkan aku hilang sabar. Jadi aku ambil keputusan untuk berjalan ke pintu belakang UiTM. Tapi malangnya pintu tu terkunci pulak. Aku tengok jam dah pukul 6 pagi. Oleh disebabkan u603 xkan lalu di tempat tu, aku terpaksa berjalan balik ke seksyen dua dan menuggu bas dengan penuh kesabaran.

SAmpai je bas, aku terus naik. Takut jugak aku kalu penumpang bas tu akan terbau something yang kurang enak. Jadi aku berdiri jauh dengan diorg. Oleh sebab aku tak nak cemarkan kerusi bas tu, aku hanya kekal berdiri selama beberapa minit. Last sekali aku sampai di kolej mawar. Lega sedikit hati aku. Aku pun berjalan menuju ke arah pintu pagar kolej mawar tapi hati aku pilu sebab pintu pagar tak bukak lagi. Dah pukul 6.45. aku kena solat subuh ni. Jadi aku ambil keputusan untuk memanjat pagar tu. Tanpa membuang masa, aku terus berlari menuju ke bilikku. AKhirnya sampai juga ke destinasi. Dan aku bersihkan semua yang perlu dibersihkan.

*moral of the story= jangan kencing dalam bas. Kesian kat orang lain. dan jangan lah sesuka aty je duduk tempat org tanpa check terlebih dahulu. huhuhu..*

3.2.12

Dangerous and sweet!! by Lenka.

It's difficult to see from the surface
But everything goes in
And it stings like a spider
Hits you deep inside and

I know that you are just like me oversensitive
We're an ordinary breed
Taking everything for much more than it means
Well, it's dangerous and it's sweet
Cut us and we bleed

All these words we speak casually
Well, maybe I'm just weak, but it hurts me
Everything you said, everything you said
Everything you said, well it cuts like a knife
It hurts me deep inside and

I know that you are just like me oversensitive
We're an ordinary breed
Taking everything for much more than it means
Well, it's dangerous and it's sweet
Cut us and we bleed

I should put on my armor the next time I see you
So I won't be harmed
But I know I can shoot my own arrows, I'm sorry I hurt you
I know that like me you can be oversensitive

I know that you are just like me oversensitive
We're an ordinary breed
Taking everything for much more than it means
Well, it's dangerous and it's sweet
Yeah, it's dangerous and sweet
Don't you know it's dangerous and it's sweet?
Cut us and we bleed

21.1.12

Forget and Forgive!

Untuk melupakan apa yang orang lain dah buat mungkin senang tapi untuk memaafkan kesalahan tu sangat susah. Kadang-kadang pasti ada kebencian dan dendam yang tersemat, tapi tak salah untuk kita mencuba untuk memaafkan orang tu. Yang pasti, setiap orang melakukan kesilapan, termasuklah kita. Kalau kita nak orang lain memaafkan kesalahan kita, maafkan juga kekhilafan orang lain. Sesungguhnya kita hanya insan yang lemah. Renung-renung kan..

10.1.12

thinking..

Macam mana orang luahkan apa yang terbuku di hati macam senang sangat ye? Sedangkan aku sangat sukat tuk luahkan apa yang aku rasa. Bila aku baca blog orang lain, aku rasa cemburu. Senangnya dia bercerita itu ini di blog. Tapi nape aku susah sangat nak bagitaw apa yang aku rasa. Egokah aku?

Kebanyakannya bercerita tentang cinta, kehidupan dan pengalaman. Bila melawat tempat menarik je, terus berceloteh di semua laman sosial. Aku pulak tak tahu nak update apa. Haha..

Sebenarnya aku nak jugak nak update macam-macam. Tapi bila aku update tentang feeling aku aje, ada pulak yang cakap aku malukan dia. Haha. Ntahlah. Jadi bila aku rasa apa-apa, aku teragak-agak nak update laman sosial aku. Tapi aku pelik. Bila orang update pasal aku, xde pulak aku marah-marah. Aku diamkan diri je.

Susah kan jadi aku. Bila sedih, kena post benda-benda yang happy. Moga aku akan happy sendiri bila baca post aku tu. Haha. Kelakar kan. Bila happy, boleh lah aku post. Tapi tak boleh specific sangat gembira pasal apa. AKu hanya mampu senyum dan menangis sendiri. Susah jugak kan jadi orang public figure ni kan. Bila post yg bukan-bukan, orang akan fikir bukan-bukan, tanya yang bukan-bukan, cakap aku ini lah itulah. Haha. Bila lah agaknya aku boleh luahkan apa yang aku rasa??

Bilalah agaknya orang lain akan faham. Aku juga punya perasaan untuk diluah. Bukan untuk mengutuk tapi hanya untuk beritahu apa yang aku rasa. Tapi ntahlah. Mungkin aku akan teruskan hidup ni dengan sembunyikan apa yang aku rasa dan kekal gembira depan semua orang. :) yeah! i think that's the best. just me n my world.. only myself and ALLAH know bout my feelings.

im thinking bout a diary. But i know it's nonsense. Haha. Even i ve my own diary, my feelings cant be express,. Aku rasa hati aku dah keras jadi batu kot. Haha. Apa-apa pun, aku akan tabahkan hati dalam menempuhi semua rintangan hidup ni.