Blogger Layouts

5.12.10

Updating...

Da lama tak jenguk blog ni. Kesibukan kerja menyebabkan rasa malas nak update blog ni.

Tapi apa-apa pun, I LOVE BLOGGING.. hehe.

Target for this month:
1. Nak tengok cerita Harry Potter yang terbaru

2. Settle kan kerja silat

3. updating blog PSSCPUH PUNCAK
http://psscpuhpuncak.blogspot.com

4. Mulakan hidup baru as a single..

5. Tambah kawan baRU

TO ALL BLOGGERS, SMILE ALWAYS K.. Kalau sentiasa senyum, awet muda taw..

18.11.10

1.4.3.F

Pada mulanya aku melangkah ke universiti ini sebagai insan biasa, insan yang tidak kenal apa itu persahabatan, insan yang bencikan populariti, insan yang bencikan lelaki dan insan yang bergelar Hafizah The Rocker,PJ... Namun, semua ini berubah apabila aku mula melibatkan diri dalam organisasi atas inspirasi seseorang. Aku belajar susahnya berorganisasi di U ini. Dalam aku tidak sedar, rupanya aku turut melangkah ke dunia konflik. Aku ingat ini hanyalah mainan biasa. Tapi bila ia melibatkan hati, derita mula menyerang. Aku tidak pinta untuk menyayangi seseorang.

Bukan pintaku untuk terlibat dalam dunia konflik ini. Aku keliru yang mana aota yang mana fakta. Pelbagai persoalan yang bermain di gawang pemikiranku. Namun tak ku temui jawapannya. Adakah aku hanya boneka di waktu susah dan boring? Adakah aku berpihak pada kebenaran atau kepalsuan? Berbaloikah aku pertahankan seseorang yang ku sayang? Berbaloikah aku kehilangan rakan-rakanku demi si dia? Adakah si dia akan berada di sisi ku tika aku dalam kesusahan? Adakah sayangnya terhadapku sama seperti sayangnya aku padanya? Sukarnya menyayangi seseorang. Andai si dia sakit, aku turut merasa sakit. Andai dia sedih, hatiku turut pedih. Tapi adakah berbaloi apa yang ku rasa ini untuk seseorang tak mungkin akan berada di sisiku sepanjang masa?


Sudah penat aku berfikir. Aku keliru. Andai aku igin pertahankan si dia, aku perlu kehilangan ramai kawan yang ku sayang. Andai aku berada di sisinya, aku perlu korbankan rasa kasih pada Mr. Gentleman ku. Kuatnya kasih seorang sahabat. Tapi berbaloikah semua ini? Semakin lama aku fikirkan perkara ini, semakin perit hatiku ini. Kenapa aku harus memilih? Kenapa aku harus terlibat dengan semua ini? Kenapa aku??

Bila di saat yang sukar ini aku mencari cahaya. Dan aku tahu ALLAH sentiasa berada di sampingku. Aku berdoa agar hatiku ditenangkan. Makin lama aku terkandas dalam dilema ini,makin penat ku berfikir. Aku diberikan ketabahan. Aku bersyukur kerana aku mampu bertahan dalam mengharungi cabaran.

Dan aku telah mengambil keputusan untuk pertahankan persahabatan di antara aku dan si dia. Mungkin semua ini tidak berbaloi bagiku. Mungkin suatu hari nanti aku akan ditinggalkan selepas si dia dapat apa yang dimahukan. Mungkin aku tidak dihargai. Mungkin si dia tidak akan berada di sisi ku tika aku sedih dan sunyi. Mungkin juga dia akan melupakan perihal ku. Mungkin aku akan diherdik dan dikeji selepas apa yang berlaku. Mungkin pada masa akan datang tiada siapa yang akan berada di sisiku lagi. Namun aku pasti aku tetap ada ALLAH.

Andai si dia membaca nota ini. Ingin ku ungkapkan betapa aku sayangkan kau. Higher than the sky above, deeper than the sun, stronger than the winter winds, blowing through the trees, richer than the honey's taste, sweeter than the dew, greater than the reach of time, This is my love for u. And remember that friendship that flows from the heart cannot be frozen by adversity, as the water that flows from the spring cannot congeal in winter.


Aku harap kau akan berada di sisiku di saat aku perlukan seseorang. Aku harap kau takkan tinggalkan aku setelah dapat yang kau mahukan. Jangan jadikan aku ini hanya boneka mainan. Aku juga punya perasaan. Mungkin kau tertanya-tanya mengapa aku masih pertahankan kau walaupun aku akan kehilangan kawan yang ku sayang. Aku tahu ada kemungkinan kau akan lupakan aku begitu sahaja. Tapi ingat aku melakukan semua ini kerana aku hargai persahabatan ini. Walaupun seketika, kau telah banyak merubah persepsi aku. Walaupun sementara, aku hargai saat bahagia di sampingmu.


Mungkin dulu aku tertanya-tanya berbaloikah aku buat semua ini untuk orang yang tak pernah fikirkan aku. Tapi sekarang aku tak kisah. Andai kau tak pernah fikirkan aku, apa yang penting adalah kau bahagia di samping yang tersayang. Bagiku walau apapun yang akan berlaku pada masa hadapan itu tak penting, yang penting aku cuba yang terbaik dalam membuat sesuatu perkara termasuk membuat kau bahagia. Aku ingat lagi pesanan salah satu rakanku, "Jangan harapkan sesuatu daripada apa yang kau lakukan, yang penting adalah ketelusan hati dan kesungguhan kita dalam melakukan apa jua perkara"


The love of my life is the love between friends and remember 1.4.3.F (i love u friend)

17.11.10

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA


Selamat Hari Raya Aidiladha diucapkan pada semua. Kepada sanak saudara yang kini berada di perantauan, jangan sedih-sedih. Pada sesiapa yang tak dapat nak balik beraya ke umah, jangan risau ye. Suruh lah orang lain poskan molekul-molekul suasana hari raya. Hehe.

Sebut Hari Raya Aidiladha ni, pasti banyak mesej raya kan. Ni contoh mesej yang biasa ku dapat di saat takbir raya berkumandang.

"Hidup ini indah jika segala kerana Allah, Satukan tangan satukan hati..Itulah indahnya silaturrahim. Di hari kemenangan kita padukan keikhlasan untuk saling memberikan sedekah korban.. Selamat Hari Raya"

"Pejam celik pejam celik dah nak ujung tahun.Pejam celik pejam celik dah nak raya. Makin pejam celik,makin banyak salah dan dosa. Sementara masih celik, aku memohon seribu kemaafan. Selamat Hari Raya"

"Indah langit kerana awan, indah laut kerana kebiruan, indah Aidilfitri kerana kemaafan, indah Aidiladha kerana pengorbanan.. SHRA"

Haa... Jangan lupa jemput ye kalau buat makan-makan tu. Nak jugak merasa.. Hehe

16.11.10

I-City


Seronoknya I-City. Teringat memori lama. Orang yang melawat i-City pasti akan terpegun dengan kecantikan dan keunikan cahaya lampu yang begitu gemerlapan. Rugi rasanya seseiapa yang tak dapat pergi. Aku dapat rasakan aku bagaikan berada di luar negara.

Di sebalik kecantikan lampu-lampu i-city, adanya keindahan memori. Andai diberikan emas permata sebagai tukaran, aku sanggup memilih untuk menyimpan memori ini. Memori seorang perempuan yang begitu menjaga auratnya, begitu menjaga agamanya dan sangat mementingkan tuhannya.Di situ gadis tu belajar mengawal nafsu dan mengalahkan hasutan syaitan durjana.

Bukan kecantikan lampu yang ku lihat tapi keindahan nikmat Allah. Dalam gemerlapan cahaya lampu, ku lihat keindahan malam yang cukup menyentuh hati. Kita tak sedar bila hasutan syaitan akan menjelma. Syaitan sentiasa ada di sekeliling kita. Dan ingatlah wahai umat Islam sekalian, apabila lelaki dan perempuan berdua-duaan, sesungguhnya bukan mereka berdua sahaja berada di situ tapi syaitan ada di sekelilingnya untuk menghasut umat Nabi Muhammad.



Di sini juga kenangan indah bersama rakan-rakan tak dapat ku lupakan. Aku ingin pertahankan persahabatan ini sampai bila-bila. Aku masih ingat apa yang kawanku selalu ungkap "Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and be my friend". i-city bagiku bukan sahaja kegemerlapan cahaya lampu tapi juga seribu keindahan memori yang akan tersemat di akal fikiran.

Memekak Aje!!!

Hehe. Aku teringat kenangan bersama housmate ku. Aku kena marah sebab asyik memekak je pasang lagu. Tapi hari ni tiada siapa pun yang nak marah. Hehe. Esok hari raya Haji. Tapi aku langsung tak terasa seperti nak beraya. Rumah ni sunyi sepi. Tiada gelak ketawa. Tiada jeritan. Mana keriuhan dan kemeriahan raya seperti tahun sebelumnya. Mungkin keadaan yang menjadikan rumah ini sebegini.

Abang Sulongku kini berada di Rusia. Jarang sekali balik ke Malaysia. Masa Hari Raya Aidilfitri pun dia beraya di perantauan. Hanya sempat beronline saja. Suasana raya atas platform berbeza kerana tak dapat nak ziarah-menziarahi, tak dapat nak bersalam ngan keluarga dan tak dapat nak bagi duit raya kat aku. Betapa sedihnya hati ini mengenangkan nasib tak dapat duit raya.

Angah tetap balik sebab dia menguruskan syarikatnya sendiri. Jadi ikut suka hati dia lah nak ambil cuti seberapa lama pun. Kalaulah aku ada syarikat sendiri (da start berangan lah pulak). Dengan adanya Angah, rayaku tak lah sunyi sgt. Lagipun Angah ni sgt lawak. Selalu saja lawak bodohnya keluar.

Acik terpaksa bekerja. Pada mulanya dia kerja sebagai designer tapi bila dah berbini, dia mengambil keputusan untuk jadi inspektor. Hehe. Katanya anak bini terjamin masa depan. Bagusnya abang aku ni sorang.

Abang bongsu pulak da start kerja tahun ni. Mungkin dia dapat, mungkin tak. Biasanya orang makan gaji ni susah nak dapat cuti. Aku selalu je kena marah ngan abang aku ni sorang. Selalu je gaduh. Tapi dia sangat ambil berat pasal diri aku..

OOhh.. Bahagianya ramai abang. Tapi di manakah mereka berada kini?? TAK MAHU BALIK KE HAH????

InsyaALLAH...

Every time you feel like you cannot go on
You feel so lost and that you’re so alone
All you see is night
And darkness all around
You feel so helpless you can’t see which way to go

Don’t despair and never loose hope
Coz Allah is always by your side
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way

Every time you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that it’s way too late
You’re so confuse
Wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope
Coz Allah is always by your side
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way

Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
Oohh Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one who can show me the way

Show me the way
Show me the way
Show me the way

Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
We’ll find our way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
We’ll find our way
Insha’Allah Insha’Allah Insha’Allah
You’ll find your way

Lagu ni ditujukan kepada mereka yang mempunyai masalah. Tabahkan hati anda..

4.10.10

Geramnya!!!

hari ini aku belajar erti sabar dlm menghadapi msalah. Sesungguhnya dlm idup nie pasti ada cbaran..

Hati aku perit menahan kesakitan dituduh. Bagai dihiris sembilu. Pedih yg amat.. Knapa? Aku tak tahu 0rg yg aku supp0rt slama ini, 0rg yg aku syg, aku jaga hatinya akan buat aku macam ni. Aku tak sangka dia akan menuduhku...

Mmg pada mulanya aku yg brsalah. Aku minta ampun dan maaf.. Setiap manusia akn melakukn kesilapan.. Tak ada manusia yg perfect di atas dunia ini... Aku tahu aku tak dapat kembalikan hubungan kita seperti dulu. Andai kau membaca n0ta ini, aku ingin beritahu bahawa kau amat penting dlam idup aku.. Maafkan daku...

22.9.10

Definisi Cinta

Cinta?? Bila kita sebut cinta, sesetengah orang akan terbayangkan kebahagian tapi ada juga yg mengambarkannya kesedihan. Apa itu cinta?? Para cendekiawan sendiri tak dapat untuk menerangkan apa itu erti cinta yg sebenarnya. Tiada satu pun perkataan yg dapat merungkai erti cinta..

Cinta

Cinta terdapat di mana-mana. Cinta bukan sahaja kepada kekasih malah setiap perhubungan yg dijalinkan akan memupuk rasa cinta dalam diri kita.. Betul ker?? Cinta merupakan sesuatu yg sangat subjektif.. Kenapa??

Ada sesetengah orang mengatakan bahawa cinta itu suci, cinta itu buta, cinta itu kesakitan & macam-macam lagi. Tapi betul ker apa m
ereka katakan?? Sememangnya ada benarnya apa yg mereka katakan. Ini kerana cinta merangkumi semua aspek. Apabila kita mula belajar subjek cinta, kita akan belajar apa itu kebahagian disayangi, keindahan memori bersama, kenakalan hati bermanja, kerinduan yg mendalam, mata dikaburi kasih sayang (sampaikan kentut pun dikatakan wangi), malam yg dihiasi mimpi indah & minda dibayangi wajah si dia. Tapi kita juga akan belajar apa itu kesakitan ditinggalkan, kecemburuan yg memakan jiwa, kesengsaraan melupakan & kesedihan yg membelenggu jiwa. Jadi benarlah andai ada yg berkata cinta itu sakit, cinta itu bisa membutakan & cinta itu bahagia.

Andai ingin diterangkan maksud sebenar cinta, sememangnya kita tak akan jumpa apa maksud tersiratnya. Namun kita tahu apa yg kita akan lalui apabila mengenal cinta & menjadikan cinta sebahagian hidup kita. .

21.9.10

Problem????

Setiap orang ada masalah tersendiri. Hanya orang gila jer yg tak ada masalah.. Sebagai manusia biasa, pelbagai masalah yg membelenggu hidup kita. Kadang-kadang bukan satu atau dua masalah yg timbul bahkan bertimbun-timbun sampaikan pecah kepala nie nak fikir. Tapi sebanyak mana pun masalah yg kita hadapi itu tak penting. Yg penting adalah bagaimana cara kita mengatasi masalah tersebut.

Kata kunci bagi menyelesaikan gelora-gelora tersebut adalah sabar. Sabar merupakan aset yg paling penting yg perlu ada dalam setiap individu..
Bagaimana mahu sabar jika masalah tu sudah sampai klimaksnya?? Bukan senang untuk kita pahatkan kesabaran dalam diri seseorang . Jadi kita perlu tanamkan sifat sabar dalam diri kita agar bila masalah yg besar timbul & amat sukar diatasi, kita tetap akan sabar menghadapinya. Ingatlah wahai saudara & saudari bahawa setiap apa yg terjadi pasti ada hikmahnya. Jadi kita harus harunginya dengan sabar & tabah.

Masalah oh masalah!!! Sememangnya bila sebut sahaja masalah pasti semua org akan tertekan. Jangan macam tu.. Walaupun sebesar mana sekalipun masalah yg kita terpaksa hadapi, senyumlah & berkata “pasti ada hikmah atas apa yg berlaku pada hari ini..Moga hari esok lebih baik daripada hari ini.” Sesungguhnya senyuman itu satu sedekah. Apabila bibir melontarkan senyuman, pasti hati kita jua pasti akan tersenyum sama walaupun dalamnya begitu pahit tapi ingatlah senyuman juga mampu mengurangkan kesakitan yg dilalui. Jadi senyumlah selalu..